Friday, April 26, 2013

Enkel Strikkelue i Alpakka & Mohair

Simple Knitted Hat in Alpaca & Mohair






Til meg sjøl, denne ganga:). En gang må jo være den første......
Vel så er vinteren mer eller mindre over for denne gang, men jeg bestemte meg for en måned siden at jeg skulle strikke meg noen luer. 
Hvor mange vil tiden vise, men jeg har hatt 3 i tankene, og dette var den første, og definitiv enkleste.
Utrolig greit med sånne nesten mønsterløse plagg, som en kan strikke i vei på mens en venter på barnekorøvelse eller barnetrim, eller på venninnekveld:).




Lua er mønster fra Sandnes Garn, kits nr. 22, og heter vrangstrikket lue (D), men jeg bestemte meg for å strikke en vrangbord, og så synes jeg den blei finere på retta enn på vranga:).






Strikket med dobbelt garn som anbefalt i oppskrifta på rundpinne 5, og deretter strømpepinner 5 på fellingene;
Og brukte Sandnes garn
Kitten mohair farge 1032, lys grå (19 m, p 4)
Mini Alpakka farge 6221, lys blå melert (27 m, p 3).


Jeg så sikkert voldsom lur ut der jeg stod foran speilet i butikken med forskjellige garnfarger på hodet:), hahaha...







Synes ikke den ble så verst:). 





Men jeg har tydeligvis litt større hode enn modellen i oppskrifta, hehe...






For myself this time:). There's a first time for everything....
Although the Winter is almost over, I decided a month ago to knit a few winter hats for myself. And this is the first one. I just love simple patterns that can be knitted while doing something else.
The hat is knitted from a pattern from Sandnes Garn, kits no. 22.no. D. Its supposed to be inside out, but I liked it better like this:).





Ha ei god Helg!
Nå har jeg begynt med våronn i hagen her! Fantastisk deilig!
Og noen av krokusene blomstrer allerede.
Vår!

Have a Great Week end!
Spring has arrived to our garden! Finally!





-Ingvild-

2 comments:

Hilde said...

Kjempefin lue, Ingvild! Og fine bilder av deg :)
Jeg har også strikket luer den siste måneden, helt enkle luer av restegarn. Jeg synes egentlig det er morsomt med enkel strikk der man ser raske resultater :)

Ha en fin uke, og kos deg i hagen med våren!

Roser og Patina said...

Hei. For en fin lue og nydelig dame! Må få si tusen takk for så koselige hilsen på bloggen min:-) den stauden du lurte navnet på er en Tvikattost ( Sildalcea) Elsie heugh. Kjempefin staude. Jeg kjøper fra på nettet, har en liste over gode frøfirma helt nederst på bloggen min. De aprikos fargede revebjellene kjøpte jeg hos Thompson& morgan. Ønsker deg en fortsatt god sommer. Klem fra Ellen